بررسی علت اشک چشم در گربه‌های پرشین

اول از همه بهتره بدانیم که اشک ریزی در گربه های پرشین ، امری کاملا طبیعی تلقّی میشه. میزان و نوع این اشک ریزی از گربه ای تا گربهء دیگر میتونه متفاوت باشه و عوامل مختلفی از جمله پیشینهء ژنتیکی میتونه در نوع و مقدار اشک ریزی موثر باشه ، اما اشک ریزی تقریباً در تمام پرشین ها هست، اگرچه در رنگ های روشن تر مشهودتره. علت اشک ریزی در پرشین ها، کوتاه بودن پوزه در این نژاد از گربه هست که سیستم اشک حیوان را تحت تاثیر قرار میده.

اشک چشم گربه های پرشین در حالت طبیعی و در گربه های سالم ، باید به رنگ قهوه ای سوخته یا زرشکی باشه . این رنگ ، حاصل برخورد اشک چشم با محیط خارج هست که موجب نوعی اُکسیده شدن اشک میشه.

اگر ترشحات چشم پرشین شما به این رنگ است ، این حالت طبیعی قلمداد میشه . اما اگر ترشحات به رنگی غیر از این دو رنگ باشه ، این ترشحات عموماً طبیعی نیستند. مثلاً ترشحات زردِ کم رنگ یا سبز رنگ ، نشانهء عفونت چشم گربه هستند و در این زمان باید گربه را حتماً برای معاینه به نزد دامپزشک برد.

اشک ریزی و ترشحات چشم پرشین شما میتونه کم یا زیاد باشه. اما نباید موجب به هم چسپیدن پلک بالا و پایین بشه. پس اگر ترشحات چشم پرشین شما زیاد هست ، این جای نگرانی نداره. اما اگر ترشحات چشم باعث به هم چسپیده شدن پلک های بالا و پایین بشه ، معاینهء گربه توسط دامپزشک توصیه میشه.

واقعیت اینه که درمانی برای اشک ریزی در پرشین ها وجود نداره ، چون اساساً این یک عارضه قلمداد نمیشه که نیاز به درمان داشته باشه. این بخشی از طبیعت حیوانه.
تنها و البته مهم ترین کاری که از دست مالک گربه برمیاد اینه که روزانه یک الی دو بار ، چشم گربه را به آرامی و ملایمت تمیز کنید.

انواع محلول های تمیزکنندهء اشک چشم گربهء پرشین در پت شاپ آفتاب موجوده ، این محصولات صنعتی به طور معجزه آسایی موثر هستند، به طوریکه چند قطره از آنها روی پنبه ، تمامی اشک های زیر چشم گربه را محو میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *